JEMPUT SINGGAH KE ANJUNG BINA KENDIRI SMK SEAFIELD DAN ALAMI SENDIRI PENGALAMAN BERSAMA BOBComp

JEMPUT SINGGAH KE ANJUNG BINA KENDIRI SMK SEAFIELD DAN ALAMI SENDIRI PENGALAMAN BERSAMA BOBComp
BOBComp merupakan komputer interaktif yang dibangunkan oleh ahli PRS, Kelab Kerjaya dan SLAD. Mempunyai aplikasi seperti Ujian-Ujian Psikometrik yang terdiri daripada IPS, IPW, & SDS, KIOSK Kerjaya (Powerpoint berkaitan maklumat kerjaya), Kamus Kerjaya (Senarai 186 maklumat kerjaya mengikut turutan abjad A-Z), Maklumat Perkembangan Kerjaya (Jom Masuk U), dan Program-program UBK.

Wednesday, April 11, 2012

Program PADAM & PBSS

Masalah penyalahgunaan dadah dalam kalangan penduduk Malaysia bertambah membimbangkan. Keadaan ini boleh mengancam kepada kesejahteraan, ketenteraman dan  keselamatan rakyat. Menyedari hakikat ini, pada 28 Februari 1983 Jawatankuasa Kabinet Antidadah telah mengisytiharkan “Dadah Musuh Utama Negara”.
Dalam hal ini, Kementerian Pelajaran Malaysia  telah diberitanggungjawab untuk merancang dan melaksanakan Program Pendidikan Pencegahan Dadah (PPDa) di sekolah. Program PADAM & PBSS  dijalankan bagi merealisasikan hasrat KPM untuk tujuan penyebaran maklumat dan langkah pencegahan terbaik kepada semua warga Seafield berkaitan PPDa dan Sekolah Selamat.

No comments:

Post a Comment