JEMPUT SINGGAH KE ANJUNG BINA KENDIRI SMK SEAFIELD DAN ALAMI SENDIRI PENGALAMAN BERSAMA BOBComp

JEMPUT SINGGAH KE ANJUNG BINA KENDIRI SMK SEAFIELD DAN ALAMI SENDIRI PENGALAMAN BERSAMA BOBComp
BOBComp merupakan komputer interaktif yang dibangunkan oleh ahli PRS, Kelab Kerjaya dan SLAD. Mempunyai aplikasi seperti Ujian-Ujian Psikometrik yang terdiri daripada IPS, IPW, & SDS, KIOSK Kerjaya (Powerpoint berkaitan maklumat kerjaya), Kamus Kerjaya (Senarai 186 maklumat kerjaya mengikut turutan abjad A-Z), Maklumat Perkembangan Kerjaya (Jom Masuk U), dan Program-program UBK.

Tuesday, May 11, 2010

Pengenalan

Pengenalan : Unit Bimbingan Dan Kaunseling adalah satu daripada berbanyak unit dalam bahagian hal ehwal murid yang memainkan peranan penting dalam pengurusan sekolah. Perkhidmatan yang disediakan oleh unit ini bertujuan memberi peluang kepada pelajar untuk berkembang ke arah kehidupan yang lebih bahagia dan bermakna.

Visi Sekolah : Menjadi Sekolah Utama Yang Menerajui Di Daerah Petaling Perdana.

Misi Sekolah : Memberi Pendidikan Bertaraf Dunia Yang Mengalakkan Critiqal Inquiry untuk melahirkan Insan yang Produktif, Mempunyai Self Esteem Yang Tinggi, dan Mampu Menyesuaikan Diri Dengan Perubahan Dunia dan Teknologi Terkini.

Visi Unit Bimbingan & Kaunseling : Membentuk Pelajar Yang Rasional, Bertanggungjawab, Serta Mampu Membuat Pilihan Yang Terbaik Demi Mencapai Kesajahteraan Hidup.

Misi Unit Bimbingan & Kaunseling : Membantu Diri dalam Tugas Hidupnya Agar Berkembang menjadi Insan Yang Bahagia.

No comments:

Post a Comment